New life, maybe a new wife?

I'm back!

Vi kom fram till emtefall till sist. Mattias fick köra min bil och jag satt fram brevid. Första backen i skogen var väldigt brant och väldigt hal! Så vi fick ta sats och gasa som fasen på en vädligt låg växel för annars dör motorn. Den är inte så stark som man kan tro, speciellt inte när den har stått i 3 veckor i minus grader. Och jag hyperventilera hela vägen fram, jag var så jävla rädd att åka ner i diket. Men trots allt så lyckades jag bli lugn med Mattias körning och prat om den vackra vinternaturen. Vistelsen i Emtefall vart lyckad som vanligt, alltid lika mysigt att vara där ute. Bara ta det lugnt, äta god mat och bara va med dem bästa vännerna! Pulkaåkningen var spännande, man vet aldrig vart man hamnar. ;) Och jag frös som en idiot båda nätterna. Men men jag överlevde.

Väl hemma på nyårsafton så fick man skynda sig med att packa upp och sedan packa igen för att bege sig mot Lillan med Linda. Snabb dusch innan Linda kom hit för att hämta mig och låna en skidhjälm samt ett par passande skidglasögon. (nu är dem påväg till Sälen så oträttvist) Med oss i bilen in till stan fick vi brosan och hans två tjejkompisar. Efter att vi släppt av dem i stan begav vi oss mot söderköping, eller rättare sagt Hälla där vår vän Lillan bor. Eftersom det är så kallt ut så har dem lagt en snövall över vattenledningarna som råkar gå under vägen så vi fick ta en annan väg till hälla. Och på denna väg fanns det en väldigt skarp, brant och hal kurva som var lite väl för oss så vi kana rakt ner i en slänt och satt fast. Men som tur var, så var Lillans pappa på jakt efter en traktor som skulle dra upp hans kompis ur diket också så dem fick ta Lindas bil också. Jag var lite skräckslagen hela kvällen efter den lila incidenten. Hemma hos Lillan klädde vi upp oss och måla oss fina innan vi ännu en gång begav oss ut på dem hala och krokiga vägarna i Hälla. Denna gång körde vi väldigt sakta till Ringarum och plocka upp Tina och Morgon som skulle med på nyårspartaj utanför Ringarum.

Nyårsfirandet blev lyckat, rolig fest tycker jag. :) Lagom mycket dricka för min del och för vissa lite mycket som inte mådde så bra sen. Ja, nu är man äntligen hemma, skönt att sova i sin egen säng igen. Och nu blir det jobb och mycket plugg innan skolan drar igång igen.

God fortsättning får man önska er alla då, Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0