fulllrulle över julhelgen.se

Förlåt för den dåliga uppdateringen. Julafton var som alla andra i mitt liv, stressigt, mysigt och gott. En traditionell julafton hemma hos oss i det lila huset. Och jag fick den stora äran i år igen att vara den mystiske tomten. Ojoj, har nog aldrig sett en snyggare tomte i mina dar!! I julklapp fick jag lite kläder, pengar, halsband, örhängen, badlakan, mini resekit tandborste/tandkräm, en klänning och lite annnat smått och gott. :)

Juldagen började med sovmorgon till 12.30 och sen kolla jag på ungefär 3 filmer innan vi begav oss hem till mormor och morfar vid 16 hugget för lite traditionell middag som bestod av kalkon. På kvällen åkte jag in till stan hem till Anna där också Mimmi befann sig. Det blev en trevlig och mysig juldagsafton med godis, skitsnack och skräckfilm, me love!

Annandag jul; ödet var shoppa gärnet! Och vi gick upp skapligt vid 10 och gjorde oss i ordning innan vi traska ner på stan för att trängas med alla andra. Jag hitta ganska mycket trots att det var varmt, trångt och rörigt. Shoppa loss ganska bra känner jag, ångest finns fast den är ganska hanterlig som tur är. :) Mimmi och Anna hitta också lite saker innan vi käka toast på coffe house och vila våra stackars fötter efter en shoppingrunda som varade i hela 4 timmar. Såg nog lite roligt ut när det kom in tre tjejer som hade sina händer fulla med påsar! Väl hemma hos Anna vart vi hembjudna till KoKalle med Tessan. Vi gjorde oss i ordning och tog några glas. Hände lite saker där i mellan som är alldeles för invecklade för att ta upp här. Anyway vi kom till slut iväg mot spårvagnen, vi missa den precis och knalla upp till söder tull istället för att stå och vänta. Det var trevligt hos Kalle tills vi vart hemskickade då han och Tessa skulle till borgen.

Väntan på spårvagnen hem var spännande, vid det här lagret var jag go och glad kexchoklad som man brukar säga. Trevligt samtal från en god vän (Mattias) som satt med en annan god vän(Linda). Dem två förfesta och tagga in för maskinen. Vi beslöt oss för att ses i ett dike senare den kvällen. Klockan gick och Linda och Mattias hitta hem till Anna där vi satt och bubbla några timmar tills magarna våra kurra och skrek McDonald's! Detta var vid 4-5 tiden. Jag, Linda och Mattias begav oss dit för att få oss en meny i magen. Jag var gullig som vanligt och bjöd Mattias på en meny som förövrigt är mycket dyrare en tidig söndagsmorgon. :O Efter måltiden tillsammans skildes vi åt. Mattias tog taxi hem till sig och jag och Linda traska hem till henne. Det tog inte så lång tid som jag trodde det skulle göra. Vid 6.30 kom vi i säng och vi var uppe vid 10 efter en mycket kort och dålig sömn.

Och idag har jag bara slappat och tagit det lugnt skönt som fasen. Lägger upp lite bilder.

Hjärtat slår vidare, Ciao!


Partypingla!

Partyoutfit!

Partybrudar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0