Obligatoriskt med tomteluva!

Långsovmorgon tog jag mig imorse, eller så lång jag bara kunde innan jag skulle börja jobba kl 12. ;) Det var en lugn dag på jobbet faktiskt, lite varor men mycket folk. Och jag la märke till att folk är väldigt glada såhär innan jul. Och det är så roligt att hjälpa dem och prata med dem när dem är så glada. Det smittar av sig och jag gillar det. När jag kom till jobbet insåg jag att jag måste nog ha en tomteluva på mig jag med när jag möte mina kollegor som alla hade tomteluva på sig. Men men jag sa inget och börja jobba, men efter en stund kommer chefen och säger: Det finns nog en mössa till dig med i omkläddningsrummet. Men en lätt suck säger jag: måste jag ha det? och ler lite lätt. Men jag såg på hans blick att han trodde att jag skoja och sen sa han att det var obligatoriskt med glimten i ögat. Så jag fick ta på mig den där tomteluvan och ha den på mig i hela 7 timmar! Och ni som känner mig vet hur mycket jag hatar att ha mössa på mig. Usch usch, men vad gör man inte för sin chef? ;)

Och idag fick jag min julklapp av chefen också. :D En digitalfotoram som jag länge viljat ha. Tack Christian. (:

Efter jobbet gjorde vi  Mozarts praliner, Kålrotslåda (tillhör finska julbordet och innehåller kålrot, sirap och grädde) och så klädde vi julgranen i sista sekunden. Nu ska jag sova, Ciao!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0